Да сте изправени пред стрес и да живеете в стрес е неизбежна и напълно естествена част от живота. Именно поради това Вашето тяло е снабдено с изключително ефективна система от различни механизми за преодоляване на стреса. Това Ви помага да предизвиквате себе си и да отстоявате тези предизвикателства, поемайки рискове и преминавайки през сложни житейски ситуации, изживявайки ги напълно и сравнително безопасно. Често стресът се асоциира само с преживяна травма или значимо събитие, но стресът е предимно в малките неща от ежедневието, за които Вие трябва да вземете решение и Вие да го изпълните.

Поемането на много и/или на постоянен стрес Ви кара да се чувствате уморени, раздразнителни, нещастни, неспособни да се справяте със задачите си, което в замяна Ви прави още по-нещастни и по-уморени и сякаш сте на предела на силите. За щастие стресът може да бъде контролиран и управляван чрез средствата за позитивна самопомощ. Като стрес превенция по-навременните мерки дават по-бързи положителни резултати.

Вашето правилно и отговорно поведение, когато се борите с ежедневния стрес, е да усвоите и прилагате техниките за управление на стреса, докато все още Вие можете да контролирате него, а не стресът да контролира Вас.

Самопомощ при стрес

До известна степен всички знаят кога се намират под стрес и какво трябва да направят, за да се справят с него – да си вземат почивка, да отделят повече свободно време, да погледнат нещата в перспектива. Но в същото време да се направят тези неща се оказва трудно. Съществуват тактики за самопомощ, които Вие можете да приложите сами. Независимо от това, не забравяйте за жълтото шишенце на RESCUE Remedy, което винаги е до Вас, щом стане прекалено тежко.

Терапията с цветята на д-р Бах е Вашият най-добър помощник за безопасно справяне с негативните резултати от тежки стресови ситуации и от ежедневния стрес. Изберете сами Вашите цветни есенции или се обърнете към нас и ние ще Ви помогнем да приготвите Вашата лична комбинация. Когато сте изложени на продължителен стрес, RESCUE Remedy ще Ви подкрепи, но терапевтично целесъобразно е приемането на лична комбинация от цветята на д-р Бах.

Техники за самопомощ при стрес:

  • дълбоко дишате – когато сте нервни или стресирани, сложете ръка върху гърдите и върху корема и отмерете дали дишате повърхностно или дълбоко; бройте до четири, докато вдишвате, и до шест, докато издишвате; продължете така, докато достигнете съотношението седем вдишвания и девет издишвания. Ако нямате време за тази техника, то вдишайте пет пъти бавно и дълбоко и така дайте на ума си почивка
  • преоткрийте своята позитивна страна – усмихнете се! – позитивното мислене и възприемането на ситуацията такава, каквато е, и извън Вашия контрол винаги ще намали напрежението Ви. Отстъпете встрани  от трудната ситуация и погледнете обстоятелствата. Усмихнете се - така ще освободите стреса чрез отделения ендорфин, който ще Ви подобри настроението мигновено
  • упражнения – сигурният начин тялото Ви да отдели ендорфин и светът да Ви се усмихне отново; не е необходимо да е активно спортуване или силов кардио комплекс от упражнения, може да е йога, тай чи, пилатес или просто изчистете дома си –  хем ще балансирате енергията в него, хем ще получите доза еднорфин
  • подбирайте внимателно цветовете  на Вашите дрехи и домашен интериор; по правило студените цветове успокояват, а топлите цветове стимулират активността Ви
  • отделете време за себе си, за да успокоите ума и да прегрупирате ангажиментите си; доставете си 30 мин. на ден удоволствие само за Вас.

Други начини да си помогнете сами:

  • станете от бюрото си и излезте през почивката навън
  • намерете време за среща с приятели
  • погледнете на нещата различно – мислете за другите, а не за Вашите проблеми
  • управлявайте ефективно времето си – вършете първо приятната работа и не отлагайте неприятната
  • изследвайте себе си – останете със себе си и се опитайте да откриете кое Ви стресира и провокира емоционално и се опитайте да го идентифицирате в проблемни ситуации
  • избегнете конфликта – не вадете аргументи за малки неща – те не струват Вашето време и енергия
  • приемете нещата, които неможете да промените – когато нещо неможе да бъде променено, да се стресирате заради него няма да Ви донесе нищо хубаво.

 Самопомощ при спешни стресови ситуации

Когато чувствате, че сте поели максимума за Вас напрежение и сте с усещането, че още малко ще Ви накара да експлодирате, можете да приложите някои от тези прости техники:

  • успокойте се – позволете на въображението Ви да Ви отведе на приятно място, което да излъчва красота и спокойствие
  • избягайте – излезте от стресовата ситуация, успокойте се и се върнете с готовност за търсене на решение.

Тези емоционални състояния са резултат от натрупан във Вашето емоционално тяло стрес и могат да бъдат балансирани чрез терапията с цветята на д-р Бах. За повече информация и съдействие при разработването на Вашата индивидуална комбинация, моля свържете се с нашия регистриран BFRP терапевт.